Din varukorg är tom.

Danske Bank har ändrat IP-adresser för sina WebServices

Posted on: April 16, 2020 11:20am
Comments: 0

Den 15 april bytte Danske Bank IP-adresser för sin WebServices. 
 
Om SafeLink (alla varianter) som nyttjar SafeLink med Danske Banks WebServices inte fungerar som den skall kunna, så beror det sannolikt på att trafiken mot Danske Bank stoppas i en brandvägg. Det man behöver göra då är att öppna upp för trafik mot de nya IP-adresserna 212.93.59.79 och 212.93.61.79.
 
Man behöver inte ändra något i SafeLink, men eventuellt behöver man alltså öppna i brandväggen för att trafiken skall släppas igenom. Om SafeLink fungerar behöver man inte göra något. 

Nyheter

I tidningen Resultat (#03 2020) finns en artikel om arkivering av bankfiler, d.v.s. de filer som hanteras i SafeLink-... läs mer
Den 15 april bytte Danske Bank IP-adresser för sin WebServices.    Om SafeLink (alla varianter) som nyttjar SafeLink med... läs mer
Nödvändig uppdatering av SafeLink Corporate för fortsatt kommunikation av filer med Danske Bank WebServices efter den 30 sep... läs mer